کد خبر: ۱۶۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۶ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
مراقب این شگرد رسانه باشیم؛

غزه یا فلسطین؟ 

سید محسن هاشمی تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: شکست احتمالی و تصرف غزه به معنای تصرف کامل فلسطین نیست و این نکته ظریفی است که رسانه‌های دشمن سعی در القای آن دارند که غزه یعنی کل فلسطین و متأسفانه مشاهده می‌شود که این موضوع در رسانه‌های داخلی و حتی جبهه مقاومت و کاربران انقلابی نیز مورد توجه قرار نگرفته که باید مراقب جنگ شناختی دشمن در این موضوع مهم بود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، این روزها که بحث حمله اسرائیل به غزه و کشتار مردم این باریکه شدت گرفته، اخبار مختلفی نیز به گوش می‌رسد که باید به‌شدت مراقب دام رسانه‌ای دشمن بود. این دام همان چیزی است که سال‌ها در تعریف و ذکر متفاوت خود از جمهوری اسلامی و ایران به مخاطب القا می‌کنند تا نشان دهند که جمهوری اسلامی نماینده ایران و ایرانی نیست.


اینان آنجایی را که می‌خواهند تحقیر کنند و یا شکستی را القا کنند از جمهوری اسلامی نام‌برده و حتی کلمه ایران را ذکر نمی‌کنند و آنجایی را که می‌خواهند موفقیت و دستاوردی ذکر شود، از کلمه ایران استفاده می‌کنند و حتی تلاش می‌کنند جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر را به شکل کمتری مورد استفاده قرار دهند.


هم اکنون در موضوع فلسطین نیز این ترفند مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌گونه‌ای که مسائل این کشور را به غزه تقلیل داده و دشمنی اسرائیل در حق فلسطینیان را به جمعیت معدودی در غزه بسنده می‌دارند. انگار که اسرائیل فقط با مردم غزه مشکل دارد و اگر شکل غزه حل شود مشکل فلسطین حل می‌شود.


همان‌گونه که در عرصه میدان نیز چنین نبوده و هم اکنون در کرانه باختری نیز شهدای زیادی تقدیم فلسطین شده، در عرصه واقعیت نیز چنین نیست و موضوع غزه جزئی از موضوع کلان فلسطین است و هرچند که حل مشکل غزه تا حدودی مشکل فلسطین را حل می‌کند. اما به معنای این نمی‌باشد که همه مشکل و مسئله حل خواهد شد.

همان‌طور که باید مراقب بود که شکست احتمالی و تصرف غزه به معنای تصرف کامل فلسطین نیست و این نکته ظریفی است که رسانه‌های دشمن سعی در القای آن دارند که غزه یعنی کل فلسطین و متأسفانه مشاهده می‌شود که این موضوع در رسانه‌های داخلی و حتی جبهه مقاومت و کاربران انقلابی نیز مورد توجه قرار نگرفته که باید مراقب جنگ شناختی دشمن در این موضوع مهم بود.

 

انتهای خبر/224224

برچسب ها: یادداشت ، غزه ، فلسطین ، شیرازه
نظرات بینندگان